sreda, februar 01, 2006

smehoteka #150

Sveze porocen par se je vselil v svojo novo hiso, kupljeno na kredit in po nekaj tednih je mladi moz zasel v klet in tam je kotu stala velika starinska skrinja, z lepo vgraviranimi ornamenti. Zaman jo je skusal odpreti, bila je zaklenjena s kljucavnico. Stvar ga je zacela zanimati in poklical je svojo mlado zeno v klet in jo vprasal, ce kaj ve o tej skrinji. Odgovorila mu je, da je skrinja njena, v njej so pa neke osebne zadeve, o katerih pac zdajle nebi...

Sprejel je njeno razlago in cez cas pozabil na vse skupaj.

Kaksna tri leta kasneje je bilo, ko je cistil klet, ko je spet naletel v kotu na staro skrinjo. Spet je bila zaklenjena in spet mu je vzbudila radovednost, da je sel vprasat zeno, kaj je v tej skrinji...

Spet mu je odgovorila, da so tam pac neke njene osebne stvari. Ampak tokrat je bil bolj vztrajen, ni mu bilo cisto prav, da ima ona nekaksne skrivnosti pred njim ; zato je rekla, da bi bilo dobro, da se pogovorita.

Sedla sta za mizo, spomnila ga je, kako dobra gospodinja mu je bila ves ta cas, kar sta skupaj ; kako je vzdrzevala cistoco v hisi in kako mu je kuhala trikrat na dan njegove najljubse jedi ; in kako je vedno dobil tudi njene neznosti, nikoli mu ni rekla, da jo boli glava in nikoli ga ni izsiljevala s tamalo, kot to pocnejo nekatere. Ona ze ne. In na koncu mu je rekla se, da ce je zadovoljen s tem, kar mu ona nudi, naj kar pozabi na tisto leseno skrinjo v kleti - ona se pac o tem ne zeli vec pogovarjati.

Posteno, je rekel moz in sel ocistit klet do konca.

Imela sta zlato poroko in potem se je odlocil in zvlekel je leseno skrinjo, saj ni bila tezka, na sredino prostorne kleti, in potem jo je poklical, po vseh teh letih skupaj, je zacel...in zdaj mi lahko poves, kaj je v tej skrinji ? Zena je takoj protestirala, spomnila ga je se enkrat, kako cista in skrbna gospodinja je bila ves ta cas, pa kako dobro mu je kuhala in kako mu je bila vedno na voljo v postelji - me ne zanima, je odgovoril, po vseh teh letih zakona hocem vedeti, kaj skrivas v tej skrinji! Pocasi je odklenila veliko starinsko kljucavnico z velikim kljucem. Skrinja je bila skoraj prazna. na dnu so bila tri zrna koruze in zraven sop bankovcev.

Nastel je dva milijona tristo tisoc tolarjev. Neverjetno, je rekel moz, od kje se je nasel ves ta denar?
Ves, dragi, je rekla zena, tako je to. Rekel si mi, da ti moram povedati, torej me poslusaj. Vsa ta leta sem se grozno trudila, da bi ti bila zvesta, ampak vedno mi pa le ni uspelo... Vsakic, ko sem te prevarala z drugim moskim, sem vrgla zrno koruze v skrinjo.

Moz kar ni mogel verjeti sokantni izpovedi svoje zene - ampak cez nekaj trenutkov, dolgih kot vecnost, se je zbral in ji rekel, ce sem posten, ni mi lahko, ko tole slisim... po drugi strani pa, ce si me trikrat prevarala v teh dolgih desetletjih, to vendarle ni taka katastrofa, mislim, da bom lahko zivel s tem.

Ampak od kod je pa ves ta denar ? Ves, dragi, je odgovorila zena, vedno, kadar se je skrinja napolnila, sem koruzo prodala.

Oznake:

nakracal samuelion ob 13:15, |

kraca: 0